Friday, April 15, 2011

aku orang kampong.

Mesti diluar sana tertanya kenapa nak letak nama "aku orang kampong" macam "produk orang kampung" je..hahaha. Untuk mengingatkan aku sendiri, aku ni asal dari kampung. Tapi aku bukan lah duduk kat kampong betul. Aku duduk kat taman perumahan yang mejoriti penduduknya bangsa cina ( hampir 90% cinalah). So taman aku tu, terletak di pekan........... pekan aku tu ( hahahah ...macamlah pekan tu bapak aku yang punya) dikelilingi oleh kampungx2 melayu.
Best ke duduk kat kampong? best...ada banyak pokok, tak bising, banyak bende percuma macam cili padi, limau kasturi, macamx2lah. Tapi aku orang kampong dah terdedah dengan "nuklear" pertembungan budaya bandar. Banyaklah juga budak-budak kampong macam aku ni pergi ke bandar. Bila balik kampung mak oiii...dah tukar dah dressing...ye..macam org bandar lah gitu...hahaha..yang ada pulang kampung naik kete mahal-mahal...nak menunjuklah tu. Nak menunjuk tu satu hal, satu halnye lagi bawak balik skim cepat kaya. Hasut orang kampong masuk. Hahahah... terkena jerat si pelanduk...mana ade perniagaan terus melabur dapat untung juta-juta hanya goyang kaki. Macam-macam hal. bisness kau tak boleh cakap kau boleh untung selamanyalah...cuba kau nengok airasia, proton atau perodua ke...ade masanye rugi...itulah adat berniaga. (gambar kat atas tu aku copy kat http://syafikcoklat.blogspot.com/2011/04/hina-sangat-ke-orang-kampung.html )

No comments:

Post a Comment